רומן נאפוליטני (פרסקה)

בעוד סדרת הרומנים הנאפוליטניים של אלנה פרנטה כובשת את מדף הספרים הישראלי, הרומן של יוני אברהם עם הפיצה הנאפוליטנית כובש את הקהל, בעיקר בזכות בצק שהוא באמת משהו אחר לגמרי.

איך הכל התחיל?

״לפני שש שנים הייתי בירח דבש בתאילנד. הייתי אז מובטל, והחלטתי שאני לא חוזר לעבוד אצל אף אחד״, מספר יוני. ״בקופנגן נתקלתי בשני אחים איטלקים מטורללים שעשו אוכל מדהים, ובהשראתם נולד הרעיון להביא לארץ את הפיצה הנאפוליטנית״. לאחר נסיעה לנאפולי לשם הכרת הבצקים המקומיים, וכעבור חודשים של ניסוי וטעייה במטבח הביתי, עם מעקב אחר מחמצות ממוספרות (תהליך שנמשך אפילו היום עם מחמצת השאור שנבחרה), פתח יוני את הפיצרייה הנאפוליטנית הראשונה שלו, עם תנור חשמלי פשוט ושירות משלוחים וטייק אווי בלבד. ב-2014, לאחר שהשתתף בתחרות קולינרית בבית שגריר איטליה, החליט להפוך את פרסקה למסעדה. הוא ייבא לארץ תנור פיצות נאפולטני מרשים, הפיצה הפכה לנאפוליטנית למהדרין, ו-30 המ״ר של המקום התרחבו ל-100 מ”ר.

מה מייחד את הפיצה?

הבצק הנאפולטני האותנטי – דק באמצע ותפוח בשוליים. יוני, שמכין את כל הפיצות בעצמו, מסביר: “הפיצה נאפית בטאבון 90-30 שניות גג, בטמפרטורה של קרוב ל-400 מעלות. הבצק שמתקבל הוא רך ואוורירי – לא קריספי״.

מהו סוד הקסם?

״המיקום, שהוא חרב פיפיות״, מודה הבעלים. המסעדה הוקמה על חלק מחדר האוכל הנטוש של קיבוץ מסדה אשר בצפון עמק הירדן. על השולחנות מונחות כוסות יין והאווירה איטלקית למהדרין, לצלילי בוסה נובה רגועים.

והשיטה?

30 ס״מ, הפיצה מוגשת לא חתוכה ונאכלת בסכין ומזלג (אין קנס על אכילה עם הידיים!).

מה ליד הפיצה?

קוקטיילים ויין, וגם קינוחים וגלידה שמכין חן, אחיו של יוני. ״הטירמיסו שלנו עשוי כמו באיטליה של פעם, ללא שמנת – רק מביצים ומסקרפונה״, מתגאה יוני. ״זה אתגר, אבל אנחנו נחושים בכל דבר״.

חובה לנסות את ה…

פיצה תפוחי אדמה שרופים א-לה ל״ג בעומר ומוצרלה. מגישים אותה עם קרם פרש מעל, בצל ירוק וזילוף של מיץ לימון טרי.

פרסקה | קיבוץ מסדה, עמק הירדן | 04-6657266

פרסקה