ריקוטה - הגבינה הלבנה של האיטלקים

מחפשים להעשיר את הסנדוויץ' הבא שלכם? ריקוטה היא המרכיב שחיפשתם, רק למרוח ולהתפנק! אמנם טעמה עשיר ומרקמה שמנתי, אך תשמחו לשמוע שהיא דלה בקלוריות. לא סתם היא מככבת על שולחנם של המקומיים באיטליה מצפון ועד דרום. עוד פרטים וסודות על הגבינה הלבנה של האיטלקים בכתבה הבאה

גבינת הריקוטה למריחה היא ה"גבינה הלבנה" של האיטלקים, אשר אף ארוחה איטלקית אינה שלמה בלעדיה. מכינים אותה בתהליך של בישול כפול ומכאן שמה- Ri-cotta (בישול- חוזר). למי שלא הכיר, הריקוטה היא גבינה איטלקית רכה ועדינת טעם המופקת ממי גבינה. בנוסף, היא הגבינה היחידה למריחה שנצרכת ומופקת בכל ארץ המגף. לכן, כאשר האיטלקי הממוצע רוצה להכין פניני (סנדוויץ' באיטלקית), הריקוטה תמיד תהווה מרכיב בסיסי.

היא משלבת באופן הרמוני בין תזונה נבונה עם מגוון יתרונות התורמים לגופנו וקולינאריה: מצד אחד, היא עשירה בסידן יותר מכל גבינה לבנה אחרת (620 מ"ג ל 100 גר') ומכילה חלבון איכותי (whey), ומצד שני בעלת טעם ומרקם עשירים אשר יהוו תוספת נפלאה לכל ארוחה.

ריקוטה למריחה בטעם טבעי – ריקוטה למריחה עם מרקם קרמי למריחה חלקה.
ריקוטה למריחה בטעם בזיליקום – השילוב המושלם בין בזיליקום לריקוטה. שילוב פופולארי במיוחד במטבח האיטלקי. מכילה מחית בזיליקום טרי.
ריקוטה למריחה עם פלפל ארבע עונות – שילוב אופטימלי בין חריפות הפלפל לעדינות הריקוטה. תוספת הפלפלים הינה איכותית ביותר ונטחנת במקום, ליצירת טעם טרי ומדויק.

ליאורה חוברה, דיאטנית מחלבות גד מפרטת על הקשר שבין ריקוטה וסידן:
סידן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר גוף, הוא דרוש לבניית השלד והשיניים ושימורם בכל אחד משלבי החיים השונים. לסידן תפקודים רבים נוספים בגוף וביניהם גם הקטנת סיכון למחלות לב, מניעת השמנה, הפחתת סיכן להתפתחות יתר לחץ דם ועוד. המקור הטבעי ביותר לסידן הוא חלב ומוצריו ולכן חשוב לשלב בתפריט היומי מוצרי חלב כך שיספקו את הדרישה המומלצת של סידן ביום של 800- 500 מ"ג לילדים, 1000 – 1300מ"ג למבוגרים ו 1300 – 1500מ"ג לנשים הרות ומניקות.
גבינת ריקוטה היא הגבינה העשירה ביותר בסידן ואכילת 200 גרם של גבינת ריקוטה תספק את רוב התצרוכת היומית הדרושה למבוגרים, לנשים הרות ומניקות, לילדים, לספורטאים ולבני הגיל השלישי.

גבינת הריקוטה מיוצרת בעיקר על בסיס של חלבוני מי גבינה העשירים בחלבונים בעלי ערך ביולגי גבוה וביניהם בחלבון ה WHEY. חלבונים אלה בעלי הרכב חומצות אמינו מיוחד ומאוזן החשוב לכולם.. הערך הביולוגי הגבוה הינו בעל יתרון בולט במיוחד למי שעוסק בספורט באופן קבוע, לצורך בניית שריר לאחר אימון אינטנסיבי ולילדים לצורך גדילה תקינה.

כמו כן משלבת הריקוטה ויטמין D התורם לספיגת סידן בעצם ( רוב אזרחי ישראל סובלים ממחסור בויטמין D) וגם סיבי אינולין, סיבים אלה הם סיבים ייחודיים המהווים את מצע המזון של חיידקי המעי הידידותיים.
היא מכילה רק 5% אחוזי שומן ופחות מ – 100 קלוריות ל – 100 גרם.
בכך מהווה ריקוטה למריחה גבינה מושלמת המשלבת יתרונות בריאותיים רבים עם טעם נפלא.

אז בפעם הבאה שאתם מכינים סנדוויץ' לארוחת עשר, זכרו שעם ריקוטה בטעמים של "מחלבות גד" הכל תמיד יותר מיוחד.