ריקוטה – גבינה לכל עת

ריקוטה היא שחקנית צוות אמיתית. טעמה עדין ונייטרלי, ולמרות אחוזי השומן הצנועים – מרקמה קטיפתי ונעים. לא פלא שלגבינה הלבנה עם הנשמה האיטלקית יש שימושים כה רבים במטבח: היא יודעת להעשיר רטבים ומליות של פסטה, משתלבת נהדר בפשטידות וממולאים ומשחקת יפה עם מאפים מתוקים ומלוחים. למחלבות גד קולקציה נאה של גבינות ריקוטה אותנטיות – לכל אחת אופי משלה, וכולן ישמחו להשתלב תפריט שבועות שלכם

אניולוטי דלורית וריקוטה בחמאה אגוזית
פולפטה כרישה וגבינות

פולפטה כרישה וגבינות

polpette פירושו קציצה באיטלקית, ובאיטליה, ממש כמו אצלנו, קציצה היא אוכל של בית. היא יכולה להיות עשויה מבשר, מדג או כמו במתכון הזה — מתערובת של כרישה וגבינות. ב”בינדלה” מגישים את הפולפטה למנה ראשונה על מצע של רוטב עגבניות עסיסי, אבל היא יכולה לשמש גם כמנה עיקרית צמחונית משביעה וטעימה.

קיש ארטישוק וריקוטה פרסקה

קיש ארטישוק וריקוטה פרסקה

טעמה הסתגלני של הריקוטה משתדך מצוין ללבבות ארטישוק שנחצו, נפרסו דק וטוגנו בחמאה, רוזמרין ויין לבן.

פסטה עם ריקוטה פרסקה, תרד ופקאנים2

פסטה עם ריקוטה פרסקה, תרד ופקאנים

הנה פסטה שנהנית מכל העולמות: קטיפתית ועשירה אבל לגמרי לא כבדה! האחראי לקסם הוא השילוש המוצלח של ריקוטה פרסקה, שנותנת מרקם שמנתי בלי אחוזי שומן גבוהים; אגוזי פקאן, שמעשירים את הטעם ומוסיפים קראנצ’יות; ותרד שאחראי לצבע ולרעננות.

אניולוטי דלורית וריקוטה בחמאה אגוזית

אניולוטי דלורית וריקוטה בחמאה אגוזית

agnolotti הם קרובי משפחה של הרביולי, אבל צורתם שונה. מקורם בצפון איטליה ושם הם לרוב ממולאים בבשר. יוגב ירוס יצר להם גרסה צמחונית עם מלית של ריקוטה ודלורית. אם כבר טורחים על כיסנים, כדאי להכין כמות גדולה ולהקפיא (הוראות בגוף המתכון). את הרוטב הפשוט והטעים מכינים בסמוך להגשה.

עוגיות ריבה וגבינה

עוגיות ריבה וגבינה

הבצק לעוגיות הנימוחות האלה עשוי משלושה רכיבים בלבד: חמאה, קמח וגבינת שמנת. הוא נוח לעבודה, טעים וניטרלי בטעמו, ולכן מתאים גם למאפים מלוחים. בהרכבת העוגיות חשוב שגם הבצק וגם המלית (הריבה ותערובת הריקוטה) יהיו קרים. בנוסף יש לתת לעוגיות מכת קור לפני האפייה בתנור.

קסטה סיציליאנה

קסטה סיציליאנה

לקינוח המסורתי מהמטבח הסיציליאני יש הרבה גרסאות. המפורסמת ביותר היא עוגת שכבות עם מלית ריקוטה, מצופה שכבת מרציפן (לרוב ירוק) ופירות מסוכרים. הקונדיטורית  נופר צור הפכה אותה לעוגה אישית המוגשת בתוך כוס. את ציפוי המרציפן מחליף גנאש שוקולד לבן (שנצבע בירוק על ידי מחית פיסטוק), המשתלב נפלא בטעמה העדין של מלית הריקוטה.

אולי יעניין אתכם גם
אולי יעניין אותם גם
Filter by
Post Page
The Story Behind the Secret כתבות אסופות מתכונים
Sort by

ריקוטה – הגבינה הלבנה של האיטלקים

גבינת הריקוטה למריחה היא ה”גבינה הלבנה” של האיטלקים, אשר אף ארוחה איטלקית אינה שלמה בלעדיה.

18

ריקוטה עושה את זה יותר טוב

בחושה, קראנץ’ או גאלט, לא משנה במה תבחרו, הקיץ הזה אופים עם ריקוטה פרסקה. הטעם המעודן של הריקוטה ישלים בצורה מעולה את טעמי העוגה שעליה אתם עמלים

18

ריקוטה פרסקה – גבינת האפייה המושלמת שאתם עדיין לא מכירים

טעמה עשיר אך מעודן ולכן מתאים למאפים מלוחים ומתוקים גם יחד, מרקמה שמנתי ויציב ובזכות מיעוט הנוזלים היא מתנהגת למופת בתנור. גלו את קסמה של הריקוטה פרסק

18

נר שביעי

קליק אחד ויש לכם את המתכון המושלם לחג: פסטה ריקוטה פרסקה. נסו ותתאהבו.

8