מסיבת פיצה (פיצה בזילי.קום)

הפיצרייה שבעליה חזה את פריחתה של פלורנטין הרבה לפני כולם קוצרת היום את הפירות, כשתושבי השכונה הפכו אותה לתחנת חובה, בעיקר אחרי בילויי הלילה.

איך הכל התחיל?

“החיים מגלגלים אותך למקומות לא צפויים״, אומר גיל אולשטיין. עם אישה בהיריון ומיתון שצמצם את משרתו ב”ערוץ הספורט” וב״קשת״, החליט גיל לקחת חלל בפלורנטין שקיבל בירושה מאביו, ולעשות מהמצב לימונדה. הוא שיפץ את המקום (ששימש כמחסן ברגים) והעלה באוב ידידה איטלקייה, שאותה ביקר בצעירותו בכפר בצפון איטליה. בכפר הפסטורלי נחשף לראשונה לפיצה הדקה והקריספית שטרם נראתה אז בארץ. ״הפיצה הייתה טבעית, עם עגבניות לא מבושלות שרוסקו במקום, בצק לא סימטרי וחוסר סדר פראי ונהדר שמשך אותי מיד״, הוא מספר. כבר בשנת 2000 צפה גיל ששכונת פלורנטין תהיה הדבר החם הבא. ״החלטתי להיות הראשון שיביא לשם פסט פוד. אמרו לי שאני משוגע ושאף אחד לא יגיע לפיצרייה״, הוא נזכר. כעבור זמן קצר החלו הצעירים לנהור אל השכונה. ״יום אחד הגעתי לעבודה וראיתי מרחוק תור ארוך. כשהתקרבתי שמעתי שמישהי אומרת לחברה שלה בטלפון ׳אני מחכה לך בבזילי.קום׳. באותו רגע הבנתי שהפכנו למוסד״. כיום בזילי.קום היא רשת עם שלושה סניפים, שניים בתל אביב ואחד בראשון לציון.

מה מייחד את הפיצה?

חוסר פשרות על חומרי הגלם והבצק שמוכן מדי יום ביומו. את השוליים של הפיצה (להלן החלק המשעמם) מגלגלים בבזילי.קום ברוטב וגבינה וסוגרים עם שמן זית ושומשום. כל פיצה מגיעה עם שני רטבים בצד – שום ופסטו, שניהם טעימים וביתיים.

מהו סוד הקסם?

אווירת הלייט נייט, המוזיקה העדכנית והאנרגיות החיוביות. ״באים מהמועדון וממשיכים את הריקודים ואת הצחוקים אצלנו״, מסביר גיל.

והשיטה?

סלייסים גדולים (רבע פיצה) או מגשים (XL – 45 ס״מ, L – 36 ס״מ). יש גם משלוחים.

מה ליד הפיצה?

בירה מהחבית וקינוחים – מלבי, בוואריה, פנקוטה וקדאיף.

חובה לנסות את ה…

פיצה פסטו. הבסיס – רוטב פסטו מיוחד במקום רוטב עגבניות, ומעל – מוצרלה ועגבניות. תנו לה להרקיד אתכם אל תוך הלילה.

פיצה בזילי.קום | אברבנאל 45 תל אביב, 03-6812047 | יהודה המכבי 53 תל אביב, 03-6913399 | רוטשילד 73 ראשון לציון, 03-5605050

פיצה בזילי.קום