היי דרומה לערד (כפרוצ’קה)

בואו נודה – אין הרבה מקומות טעימים לעצור בהם בדרך לים המלח. לכן כפרוצ׳קה היא נווה מדבר של ממש , במיוחד לחובבי פיצה טובה.

איך הכל התחיל?

בני הזוג אוריה אהרוני וליזה טלמזסקי חלמו לפתוח מקום עם אווירה ביתית ואוכל טעים, שבו יכינו הכל, אבל ממש הכל, במו ידיהם. לאחר התלבטות הבחירה נפלה על פיצה, וב-2014 הם פתחו בעיר המדברית את ״כפרוצ׳קה״. בהתחלה עבדו רק שניהם במקום, אך כיום היקף הלקוחות מצריך לעיתים קרובות שמונה עובדים במשמרת.

מה מייחד את הפיצה?

״אנו משתמשים בקמח איטלקי מיוחד מנאפולי, שעובר התפחה כפולה וארוכה של 72-24 שעות, ולא מחזיקים שום חומר גלם שאינו הטוב ביותר״, אומר אוריה. בנוסף, כל ההכנות נעשות במקום, למשל טיגון איטי של בצל עבור פיצת הבצל מקורמל – אחד הלהיטים במקום.

מהו סוד הקסם?

״כל מנה שיוצאת בכפרוצ׳קה הייתי מגיש למבקר מסעדות״, מתגאה אוריה. ״מה שמנחה אותי הוא השאיפה למצוינות. זו הגישה שלי לגבי כל דבר בחיים, לא רק אוכל. נכון, זו רק פיצה, אבל זה הכי קרוב לסלואו פוד שאפשר״.

והשיטה?

שני גדלים: קטן, שמתאים כמנה אישית, וגדול, ״שמתאים לחלוקה לזוג, או לבחור גדול עם תיאבון בריא״.

מה ליד הפיצה?

פלטות של גבינות מיובאות לצד אנטיפסטי, פוקאצ׳ות עם מטבלים ביתיים, עגבניות צלויות, סלטים עם רטבים שמכינים במקום וקינוחים שנאפים על בסיס יומיומי, ביניהם טארט עם ריקוטה ודובדבני אמרנה, עוגת גבינה אפויה ופאדג׳ נמסיס. את הצמא אפשר להרוות עם בירות, יין מיקב ״מדבר״ לצד מבחר יינות מיובאים, מיץ תפוזים סחוט, סיידר תפוחים קר ולימונדה של המקום.

חובה לנסות את ה…

״אחת הפיצות, לא משנה איזו!״ מצהיר אוריה בלהט, ומסרב לבחור בן מועדף מקרב צאצאיו.

כפרוצ׳קה | החווה 19 ערד | 08-8606615

כפרוצ'קה