בונג’ורנו, פרינצ’יפיצה! (זותא פיצה)

סיפור האהבה הישראלי-איטלקי בין רועי שואן לבין מי שתהיה לימים אשתו, איטלקייה שעשתה את 27 שנותיה הראשונות במולדת הפיצה, הביא לעולם את ״זותא״, פיצרייה אותנטית בלב תל אביב, שעושה הרבה כבוד לארץ המגף.

איך הכל התחיל?

בעקבות אהובתו האיטלקית החליט רועי לנסוע לרומא וללמוד מן היסוד את סודות הפיצה. אומן פיצה שלימד את רועי הגיע אחר כך לארץ לשלושה חודשים על מנת להקים עם רועי את הפיצרייה ולהכשיר את העובדים.

מהו סוד הקסם?

״הפיצה פשוט טעימה, ויש לכך סיבה טובה מאוד״, מסביר רועי. ״אצלנו בוחרים את חומרי הגלם הכי טובים שיש בשוק. אנחנו לא מחפשים לקנות בזול ולא החלפנו אפילו יבואן אחד במהלך שמונה השנים שבהן אנו פועלים. אנחנו גם מתמחרים את המוצר שלנו בהתאם, ובלבד שלא נתפשר על דבר״. רכיב נוסף בקסם טמון באווירה האיטלקית המיוחדת וביחס המשפחתי ללקוחות. כעת, לאחר שמונה שנים של בלעדיות, יוצאת ״זותא״ לפיתוח זכיינות. בעתיד הקרוב ייפתח הסניף השני בשכונת רייספלד בקריית אונו.

מה מייחד את הפיצה?

הידע האותנטי שנרכש באיטליה נשמר בקפידה בתהליך הכנת הפיצות ב״זותא״ על מנת להעביר ללקוח חוויה קולינרית נאמנה למקור. הבצק של ״זותא״ שונה מזה של פיצריות מקומיות רבות – הוא בעובי בינוני, קריספי ועמוק טעמים, לאחר שעבר תפיחה בת 72 שעות.

והשיטה?

רק לפי משקל, בדיוק כמו ברומא.

מה ליד הפיצה?

עוד פיצה.

חובה לנסות את ה…

פיצה סלמון על בסיס רוטב אדום עם מוצרלה וסלמון טרי מעושן, שמן זית, לימון סחוט ופטרוזיליה שמפוזרת מעל. הצרפתים של תל אביב עפים עליה, הצברים נכנעו בעקבותיהם.

זותא פיצה | דיזנגוף 177תל אביב | 03-5222305

זותא פיצה