יוון כל השנה!

המקום הכי טעים להתארח בו בחג הוא אצל משפחה ממוצא בלקני, שכן המטבחים של יהודי בולגריה, יוון וטורקיה שופעים מעדנים ומאפים המבוססים על גבינות ומוצרי חלב. בכל כינוס משפחתי עולים על השולחן מיני בורקס, מרקי יוגורט, פשטידות וסלטים עם גבינה, ובשבועות ובשאר החגים החגיגה הזאת מגיעה לשיאה. בשביל שי לי ליפא אנג'ל, יוונייה מצד אמא וטורקיה מצד אביה, זהו טעם של בית. את המאכלים הבלקניים האהובים עליה ביותר היא הנציחה בספר "המטבח הבלקני שלי" – הספר הכי אישי שכתבה. הנה טעימה קטנה שמתאימה בול לחגיגת חג – לא חשוב מאיזו עדה

משפחת הגבינות הבלקניות של גד
הסלט היווני שלי

הסלט היווני שלי

לסלט יווני אמיתי יש חוקים. הירקות טריים, עסיסיים, קראנציים (ובלי חסה!), חתוכים גס ומונחים בשכבות; הזיתים יווניים אמיתיים, רצוי מזן קלמטה; והגבינה – רק פטה משובחת, פרוסה עבה ומונחת בראש הסלט.

מדיאס דה קזו- סירות קישואים ממולאות בגבינות

מדיאס דה קזו — סירות קישואים ממולאות בגבינות

המלית המינימליסטית של הממולאים הבלקניים מקבלת חיזוק של בצל, עגבנייה וזיתים. הקישואים עוברים רק טיגון קצר, שמשאיר אותם פריכים ונגיסים.

פרוז'לדה- לחם גבינות טורקי

פרוז’לדה  – לחם גבינות טורקי

לחם רך ועשיר בגבינות שאופים בתבנית גדולה ומגישים עם ירקות חתוכים וזיתים משובחים. רוב הסיכויים שהלחם הטעים הזה ייעלם כבר ביום הארוחה, אבל אם בכל זאת נשאר משהו — השתמשו בו להכנת כריכים.

פשטידת קישואים טורקית

פשטידת קישואים טורקית

את המאפה הזה למדתי להכין מבשלנית טורקית מעולה – ברטה מנובלה, אמא של איריס גלברט, מנהלת מגזין “על השולחן”. אני ממליצה להשתמש בזוקיני, שטעמם מודגש יותר והם פחות מימיים מהקישואים הבהירים. אפשר לגרר אותם גס לקבלת מאפה נגיס במרקם אל-דנטה או דק — לקבלת מאפה רך לגמרי. בשני המקרים חשוב לסחוט היטב את הקישואים.

אולי יעניין אתכם גם
אולי יעניין אותם גם
Filter by
Post Page
כתבות אסופות מתכונים The Story Behind the Secret סיפורי פיצריות
Sort by

נר שלישי

סלט פנזנלה עם פטה עיזים ועוד מגוון מתכונים שכיף לנשנש לאור נרות, מחכים לכם כאן.

8

נר שמיני

קראמבל ירקות, מנצ’גו וקשקבל ועוד מגוון מתכונים חלומיים שיסגרו את החג, בטעם בלתי נשכח!

8

אוטו פיצה (פיצה טראק קוקיה)

פנטזתם פעם על משאית חלומות צבעונית שכולה פיצה נהדרת? אמנם הפיצה טראק קוקיה בקיבוץ דפנה עומדת במקומה, אך היא בהחלט מוכיחה שלפעמים חלומות מתגשמים

8