לא על הפסטה לבדה: פשטידות לחג שבועות

בחג שבועות פשטידות הן לרוב על תקן המנה העיקרית בארוחת החג. אפשר להתפרע עם סוגי המליות והבצקים אבל בסופו של דבר הכי חשוב הוא החיבור ההרמוני בין השתיים.

פסטיצ'יו גבינות וכרישה

פירושה המקורי של המילה pasticcio הוא פאי, אבל באיטלקית מדוברת היא קיבלה עם הזמן משמעות נוספת: בלגן. שתי המשמעויות חוברות יחד במאפה הפסטה שלפניכם: הכנתו פשוטה ומהירה, אין חוקים נוקשים ואפשר לשחק עם סוגי הפסטה, הירקות והגבינות. כאן ערבבנו גבינת עיזים וקשקבל. מעט יוגורט מוסיף עסיסיות למאפה.

קיש אנטיפסטי וגבינות

כל ארוחה איטלקית מסורתית מתחילה באנטיפסטי, ולרוב מדובר בירקות קלויים עם זילוף שמן זית. כאן הכנסנו אותם לתוך קלתית בצק ופינקנו אותם בתערובת גבינות.

קיש ספירלה ירקות וגבינות

הקיש היפהפה הזה מצריך חיתוך של הירקות במנדולינה או בקולפן רחב ומיוחד והרכבה קפדנית של רצועות הירק במעגלים, אבל ההשקעה לגמרי משתלמת, מה גם שחסכנו לכם את הכנת הבצק והשתמשנו בבצק עלים מוכן.

גאלט זוקיני וגבינות

‏Galette הוא טארט כפרי צרפתי. מכינים אותו ללא תבנית טארט: מרדדים את הבצק הפריך לעיגול על גבי נייר אפייה (לא חייבים לדייק בצורה ובגודל), מורחים את מלית הגבינות, מפזרים ירקות ומקפלים את השוליים באופן חופשי — יותר קל מהכנת הטארט הקלאסי, ואפילו יותר יפה!

טארט טאטן דלורית עם בולגרית ופקורינו

מאפה מרשים ועסיסי המשחק על הניגוד שבין מתוק למלוח. הבסיס הוא לחם גבינות ועליו פרוסות ירק צלוי וקוביות גבינה בולגרית, שיוצרות ניגוד צבעים יפה ומוסיפות מליחות פיקנטית לדלורית המתקתקה.

אולי יעניין אתכם גם
אולי יעניין אותם גם
Filter by
Post Page
כתבות אסופות מתכונים The Story Behind the Secret סיפורי פיצריות
Sort by

קרם מסקרפונה – הכנת קינוחים מעולם לא הייתה קלה כל כך

הקרם מושלם עבור אלו שמעוניינים להגיש קינוח איכותי ומפנק, מבלי הצורך לטרוח שעות רבות במטבח.

18

רידדו אותי בבית (פיצה קביליו – לאכול בטבע)

במושב נחלים הסמוך לפתח תקווה, כ-20 דקות נסיעה מהכרך ההומה, בין הסבך הירוק וציוץ הציפורים, מתגוררת משפחה שאוהבת ילדים ופיצות – ״פיצה קביליו – לאכ

18

מחצ’פורי ועד בורקיטס: מאפים ממולאים בגבינה בולגרית

מתכונים עם השילוב הבלתי נמנע של בצק וגבינה.

18