י-ם של לאבנה

מחלבות גד גאה להציג: פסטיבל הלאבנה הראשון

הפסטיבל התקיים בירושלים בין התאריכים 16-24 באוקטובר וכלל 13 בתי קפה ומסעדות מובילות ברחבי העיר ירושלים שהגישו מנות חדשות ומיוחדות המורכבות על טהרת גבינת הלאבנה.

מחלבות גד חגגה את סוכות 2016 בסימן גבינת הלאבנה האהובה, וקיימה אירוע שכולו שיר הלל לגבינה המסורתית, אשר כל כך מזוהה עם המרקם החברתי המיוחד של העיר.

בתאריכים 16-24 באוקטובר 2016 התקיים בירושלים פסטיבל הלאבנה של גד בירושלים, הנקרא י-ם של לאבנה. בפסטיבל נכללו 13 בתי קפה ומסעדות נבחרות ברחבי העיר, כאשר כל מטבח הגיש מנה שכולה מחווה לגבינה האהובה, כל אחד על פי האינטרפרטציה וטעמו האישי.

לכל ישראלי יש זיכרון אוכל פרטי. נוסטלגיה קולינארית מבית אמא, מאכלים שהם חלק מתבנית ילדות, כאלה שמעוררים בנו רגשות עזים, לעיתים אפילו יותר מדמעה.  לכל אחד מאיתנו יש זיכרונות אוכל אישיים, אחרים שהם קולקטיבים ועוד כאלה שמצביעים על שייכות. הביטויים: “לנגב חומוס”, “פרוסה עם גבינה” ו”פיתה לאבנה זעתר”  הינם חלק מאותה הוויה קולינארית המשותפת לנו כעם.
הלאבנה, על אף היותה במקור גבינה שהתפתחה במטבח הערבי, התגלגלה אל המטבח הישראלי כבר בשנות ה-60, ועם השנים השתבחו שיטות הייצור של הגבינה כמו גם איכותה. הלאבנה, מאז ועד היום, נותרה אחד מנכסי הצאן ברזל של המטבח הישראלי.

הפסטיבל שם את הלאבנה במרכז הבמה, ולקח אותה למקומות ומחוזות קולינאריים מיוחדים. השפים של ירושלים אותגרו ושילבו אותה במנות מיוחדות ומקוריות

בפסטיבל השתתפו מוסדות ותיקים כמו מסעדת אדום שהציעה צלחת סביח של לאבנה-חציל מעושן, ביצי שליו, איולי אמבה, טחינה לאבנה, בצל, לימון כבוש, פלפל צ׳ילי, גרגירי חומוס וזילופי לאבנה קצח (56 ₪). מסעדת מנזה הציעה בליני כוסמת, סלמון כבוש וכדורי לאבנה עיזים (42 ₪), מסעדת דרך הגפן הגישה לאבנה דרוזית, תאנים טריות, סשימי מוסר ים, צנונית, כובסרה, זעתר טרי, שמן זית ומלח ים (54 ₪). בבית קפה רחל בשדרה החדשה של משתתפת מאסטר שף רחל בן אלול הוגשה חגיגת מופלטה מרוקאית על מצע לאבנה דרוזית ברוטב ליים מתוק ופלפלים חריפים (28 ₪).

מנות הלאבנה הוגשו לסועדים כמנות פתיחה או מנות עיקריות, בצורה שנותנת כבוד לגבינה האותנטית, שמחברת בין הפסיפס המיוחד של העיר שחוברה לה יחדיו.

במהלך הפסטיבל הגישו המסעדות ובתי הקפה המשתתפים תפריט “י-ם של לאבנה” ובו מנות לאבנה יצירתיות  בתמחור ידידותי.

המסעדות שהשתתפו בפרויקט:

מסעדת איתמר, שף נדב אלבז
משק 46, מושב אורה

מסעדת אדום, שף אלרן בוזגלו
דוד רמז 4, מתחם התחנה, ירושלים

מסעדת טרטוריה חבה בשוק, שף קובי כחלון
יפו 119, ירושלים

מסעדת אלדנטה, שף אסי איטח
אוסישקין 50, ירושלים

מסעדת מנזה, שף דני פורת
בצלאל 10, ירושלים

מסעדת דרך הגפן, שף שגיא אזולאי
דרך הגפן 1, מושב בית זית

מסעדת גראנד קפה, שף ציקי רוזן
דרך בית לחם 70, ירושלים

מסעדת לבן בסינמטק, שף מוחמד לאבן
דרך חברון 11, ירושלים

מסעדת קפה קאלו ומסעדת רחל בשדרה, שף רחל בן אלול
קפה קאלו – 
דרך בית לחם 31, ירושלים
רחל בשדרה –  שד’ בן מימון 2, ירושלים

מסעדת קפה פריז, שף עופר הראל
שדרות בן מימון 1, ירושלים

מסעדת מלה ביסטרו, שף מושיקו כהן
המעיין 1, עין כרם, ירושלים

מסעדת לוצ’אנה ממילא, שף אבירם דותן
ממילא, ירושלים

אולי יעניין אתכם גם
אולי יעניין אותם גם
Filter by
Post Page
כתבות אסופות מתכונים The Story Behind the Secret סיפורי פיצריות
Sort by

נר שלישי

סלט פנזנלה עם פטה עיזים ועוד מגוון מתכונים שכיף לנשנש לאור נרות, מחכים לכם כאן.

18

ריקוטה – הגבינה הלבנה של האיטלקים

גבינת הריקוטה למריחה היא ה”גבינה הלבנה” של האיטלקים, אשר אף ארוחה איטלקית אינה שלמה בלעדיה.

18

70 גוונים של פיצה (קאלדו ארט פיצה בר)

אליפות בבירת הנגב זה לא רק הפועל באר שבע. “קאלדו ארט פיצה בר” שהביאה לבירת המדבר את בשורת הפיצה גורמה יכולה לעמוד בשורה אחת עם הפיצריות הט

18

הפנים של הפיצה (ברדק פיצה בר)

״ברדק פיצה בר״ הוא סיפור ירושלמי שירד מהקסטל אל מרכז הארץ. גדי סליג, ״הפנים של ברדק״, הוא ירושלמי טיפוסי עם לב וחיוך ענקיים, שבעזרתם הצליח לייבא לפתח

18